معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری شهریور امسال و به مناسبت روز دختر، در انتشار نشریه‌ای همکاری داشته است که مملو از مطالبی در توهین به احکام اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش مشرق، نشریه «بیست ساله‌ها» شهریور ماه امسال و همزمان با روز دختر به انتشار ویژه‌نامه‌ای اقدام کرده است که بر تارک آن تصویر «شهین‌دخت مولاوردی» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نقش بسته و البته در کنارش تاکید شده که این ویژه‌نامه با همکاری این معاونت منتشر شده است. همچنین اولین مطلب این ویژه‌نامه‌هم به قلم معاون رییس جمهور نگاشته شده است. اما با مرور مطالب این ویژه‌نامه به نکات عجیبی بر می‌خوریم.



در صفحه هشت این نشریه و در مطلبی با عنوان «مشکلات دختران ریشه‌های فرهنگی دارد» که به قلم مریم باقی –دختر عمادالدین باقی- نوشته شده است، رسماً احکام اساسی اسلامی مانند تفاوت دیه و ارث زن و مرد زیر سوال رفته و ریشه مشکلات دختران معرفی می‌گردد.

در این مطلب و ذیل عنوان «مشکلات حقوقی و قانونی» و بعنوان اولین مشکل آمده است: «دسته‌ای از قوانین قدیمی وجود دارند که دختران با تفاوت‌ و تبعیض در آن مواجه هستند مانند دیه هنگامی که آسیب جسمانی متوجه آنان می‌شود و یا هنگاهی که میراث آنان نصف برادرهایشان تعیین می‌شود.»

دوصفحه بعد از این و در مطلب دیگری با عنوان «دختران جوان از نمای نزدیک» یکی دیگر از احکام اسلامی زیر سوال می‌رود. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: «در بحث عدالت قضایی نیز همچنان تابلوهای اجتماعی و ممانعت‌های قانونی در هنگام ازدواج دختران و ولایت قهری پدر و ضرورت رضایت او برای ازدواج دختر(حتی دختری که از لحاظ سن، تجربه و تحصیلات مورد تایید است) جزو تبعیض‌های قضایی محسوب می‌شود.»

در صفحه 36 نوبت به زیر سوال بردن حکم اسلامی دیگری فرا می‌رسد و ازدواج موقت تلویحاً با فحشا هم‌تراز انگاشته می‌شود. در مطلب «ازدواج سپید» و از قول یک جامعه شناس نوشته شده است: «در حال حاضر ازدواج موقت به ارضای جنسی خود نزدیک شده است این در حالی است که چنین رابطه‌ای تفاوت چندانی با فحشا ندارد.»

این جامعه شناس در ادامه توصیه کرده است: «لازم است افراد روابط خود را در سطح محدود نگه دارند و زمانی که به این نتیجه رسیدند پیوند میان آنها عمیق است و می‌توانند تعهد کافی نسبت به یکدیگر داشته باشند رابطه خود را ثبت کنند البته ممکن است از ازدواج اول پدر رضایت نداشته باشد اما باید برای این موضوع نیز راهکارهای قانونی در نظر گرفته شود»!

اما چند صفحه پایانی مطالب به نامه‌هایی اختصاص دارد که گویا دختران برای رییس جمهور فرستاده‌اند که البته در این نامه‌ها هیچ نشانی از نویسنده نیست. گویا صفحات قبلی نشریه برای بیان همه اهانت‌ها به احکام اسلامی کافی نبوده و حالا دست اندرکاران این ویژه نامه ترجیح داده‌اند بقیه حرفهای خود را از بان دخترانی بی‌نام و نشان بیان کنند.

اینچنین است که در یکی از این مثلاً نامه‌ها نوشته شده است «حکومت اسلامی که جایگزین حکومت طاغوت شد و هنوز هم رضاشاه گونه می‌اندیشد» و در نامه‌ای دیگر اردوهای راهیان نور مورد تمسخر قرار گرفته است.

باید گفت ویژه‌نامه‌ای که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر منتشر شده است، نهایتاً چیزی نیست جز ملغمه‌ای از شعارهای فمینیستی با طعم زیر سوال بردن احکام و مقدسات اسلامی. در این نشریه حتی برخی شعارهای تفرقه‌انگیزانه قومیتی هم مورد اشاره قرار گرفته است. با این وصف باید از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرسید دلیل همکاری با این نشریه و کمک به انتشار آن چه بوده است؟ مخصوصاً که با روی کار آمدن دولت یازدهم تلاش‌های فمینیست‌ها برای حضور رسانه‌ای افزایش پیدا کرده است و حتی یکی از مشهورترین آنها موفق شده است بعد از چندین سال دوباره مجوزی برای انتشار یک نشریه در حوزه زنان بدست بیاورد.

گفتنی است «محمدرضا مقیسه» که در شناسنامه نشریه بعنوان قائم مقام مدیرمسئول معرفی شده است، از اعضای ستاد میرحسین موسوی در سال 88 به حساب می‌آید که پس از انتخابات هم به فعالیت‌های خود ادامه داد. او سابقه بازداشت در فتنه 88 را هم در کارنامه دارد.
منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ناشناس ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    3 5
    لطفا سوالات من را سانسور نكنيد.اگر يك زن براي يك ساعت در روز صيغه گردد و پس از آن يك يا دو ساعت براي مرد ديگري صيغه شود نام اين كار چيست؟اينها كه از صيغه دفاع ميكنند آيا حاضرند دخترشان يا خواهرش يا مادرشان و يا هسرشان چنين وضعيتي داشته باشند؟آيا حاضرند هر چند مدت مثلا هر دو يا سه ماه يكبار مرد غريبه اي را بنام داماد پذيرا باشند؟؟؟لطفا سانسور نكنيد و به اين سوالات جواب دهيد.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 1
    دوست گرامی بهتر است جهت آشنایی با احکام ازدواج موقت به نزدیکترین مسجد در محل زندگی خودتان مراجعه کنید و از روحانی مسجد سئوالات خودتان را بپرسید . چون از طرح سئوال شما متوجه شدم اطلاعات شما کافی نیست و در اشتباه هستید. متشکرم.
  • ن یزدی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    سوال درست و خوبی است. اگر چنین باشد فرق ما فساد کشورهای ... چیست؟ فقط چهارتا جمله؟
  • رضا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    جواب ناشناس: مشرق لطفا جواب من را هم بگذار: در جواب شما که اگر واقعا غرضی در این پرسشت نباشد این است .از انجایی که دین اسلبام در امور اجتماعی افراد تمام جوانب را در نظر گرقته وراه حل های گذاشته وهمانطور هم که در قران امده صیغه را قرار داده تا مردان امت اسلامی انهایی که از ازدواج بدور هستند وجلوگیری کند از اشاعه فحشا وبی بند وباری لذا صیغه را جایز میداند. یعنی صیغه با شرایطی که نقل شده از ائمه:از جمله از امام موسی بن جعفر علیه السلام راجع به متعه سؤال کردند حضرت فرمود: «متعه برای کسی که ازدواج نکرده، حلال است؛ تا بدین وسیله از طغیان غریزه جنسی جلوگیری کند و یا ازدواج کرده اما با وجود این، غریزه جنسی، او را تحت فشار قرار داده است. برای چنین افرادی جایز است ازدواج متعه را انتخاب کنند. ویااز بعضی از روایات معتبر دیگر نیز استفاده می شود که مأمورانی از طرف پیامبر گرامی اسلام در آغاز اسلام که عصر شیوع مفاسد و طغیان غرائز جنسی بود در کوچه و بازار می گشتند و مردم را از ارتکاب گناه و اشباع غریزۀ جنسی از غیر طریق صحیح باز می داشتند و به آن ها گوشزد می کردند که پیامبر اسلام نکاح موقت را برای شما جایز کرده است از این راه سالم اقدام کنید و پیرامون روابط غیرمشروع و فساد نگردید......ازدواج موقت در اسلام نه تنها کوچک ترین ربطی با فحشاء ندارد؛ بلکه فقط برای جلوگیری از فحشاء و بی بندوباری جنسی و قانون شکنی و تعدّی به ناموس عمومی تشریع شده است. لذا در روایات معتبر می خوانیم که اگر مرد مسلمانی در میان ملت های غیرمسلمان واقع شده و غریزه جنسی او را تحت فشار قرار داده است؛ مطابق قوانین اسلامی می تواند با غیر مسلمان(اهل کتاب آسمانی) ازدواج موقت بکند تا بدینوسیله از مفاسد و سایر انحرافات جنسی دور باشد... حال برادرم این به این معنا نیست که شیعه باید حتما دختر ویا همسر خود را صیغه بدهد شما این حرفی که وهابیت میزنند را نزنید...نوع سوال شما بو دار است وگرنه هیچ عالمی شیعی نگفته زن شوهر دار در فقه شیعه میتواند صیغه بشود این حتی در ائین مسیحیت هم جایز نیست تا چه رسد به اسلام..امیدوارم جوابی داده باشم
  • ایرانی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    2 1
    ابله جان بلد نیستی چرا حرف میزنی؟ وقتی یکساعت با کسی بودی باید عده نگه داری بمدت سه ماه نه اینکه 3 ساعت دیگر با کس دیگه باشی و این از مهمترین تفاوت های فحشا هستش اقای ناشناس
  • رضایی نسب ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 2
    آنچه "در جامعه امروز" از صیغه مطرح میشود همان فساد اخلاقی است که هیچکس برای همسر و خانواده خود راضی به آن نیست. والسلام
  • غریبه ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    دقیقا موافقم با نظر شما. تقوا یعنی دوری از گناه نه....
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    راجع به سوال اولتون:یه چیزی به نام عده وجود دارد
  • ناشناس ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    سوال من واضح است كه آيا كسي حاضر است هر جند هفته يا هر چند ماه يك مرد غريبه را به عنوان داماد براي خواهرش يا دختر بپذيرد؟اين چه ربطي به شرع دارد.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    این که شما فرموده اید نظر اسلام درخصوص حکم ازدواج موقت نیست بلکه هر ازدواجی چه موقت چه دائم درصورت اتمام وقت یا طلاق ویا فوت مرد برای زن مستلزم گذراندن دوران عده می باشد و این یعنی حفظ کرامت انسانی و مراقبت از حقوق زن و فرزند محتملی که از این ازدواج ممکن است پدید آید. شاید بپرسید امروزه که انواع راههای تشخیص بارداری و پیشگیری از بارداری وجود دارد دیگر لازم به رعایت عده و یا مسائل دیگر نیست که باید گفت: اگر زنی قصد باردار شدن داشته باشد و تن به ازدواج موقت دهد و مرد فقط هدفش ارضاء شهوات باشد تکلیف کودکی که متولد می شود چیست؟ آیا او محکوم به حرامزادگی است و محکوم به عدم شناخت پدر وهویت خویش است؟ یا باید در کوران حوادث جامعه پس از تولد تا زمانی که بتواند خود را از خطرات حفظ کند بدون مراقب و متو لی تسلیم حوادث مرگبار طبیعت شود و یا تبدیل به یک انگل اجتماع گردد؟ یا اینکه بتواند از طریق قانونی و محاکم ثبت (ازدواج) هویتش را بیابد و به حلالزادگی خود خاطر جمع گردد.وهزاران دلیل عقلی دیگر که دستورات اسلام داراست وعقل ناقص ما یارای پرواز بدان اوج نیست
  • خاک ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 2
    مشرق جان ..... واقعا شرم آور است که واژه ایی به اسم ازدواج موقت را در ادبیات قرانی و اسلامی ما....وارد کردند!!!!!!!!!!!!!!!!خدا لعنتشون کنه......همون زنا است دیگه هیچ فرقی نداره.....ای کاش دخترانشون رو می فرستادند ازدواج موقت......البته ناگفته نمونه که.....اگه مردی مشرق سانسور نکن ولی نیستی؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    اشتباه منفي دادم.كاملا با حرفت موافقم.
  • ناشناس ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 1
    ازدواج موقت نميتواند مشكل جوانان ما را حل كند بلكه باعث ميشود آنهايي كه متمول هستند چندين همسر موقت اختيار كنند.
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    ازدواج موقت عده نداره؟
  • م ج ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    شرم آور تر شمایی هستی که سرت به فلان جایت پنالتی می زند واز هیچ خبر نداری ویک طرفه به قاضی می روی .همان خاکی که نوشته ای بخورد توی سرت
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    چیزی که شما میگید که اصلاً ازدواج موقت نیست! ازدواج موقت قانون و احکام مشخص داره.. و اون چیزی که به شما رسیده تفاله ازدواج موقته .. در ضمن تاکید همیشه روی ازدواج دائمه مگر اماو اگر پیش بیاد...
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    2 0
    چه اشکالی دارد ثروتمندان با پذیرش مسؤولیت باری از روی دوش جامعه بردارند والبته انگیزه ای هم داشته باشند؟
  • ناشناس ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    جناب ايراني كه همه را ابله فرض كردي گويا شما از جامعه خبر نداريد.
  • صادق ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 3
    ازدواج موقت برای دختر حرام است اما در ایران انگار اولویت مردان هوسباز همین است و میگویند شرعی است. خانواده از بین بردید با این کارها. خاک بر سرتون
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 2
    وهابي چيه؟خدا وهابيت و سازندگان و تقويتت كنندگان آن را لعنت كند.پرسش من اينست كه چه كسي حاضر ميشود خواهرش يا دخترش با تمام شرايطي كه شرع مقدس اعلام كرده است هر سه ماه يا شش ماه يا يكسال صيغه يك مرد باشد و پس از آن با رعايت مسائل شرعي سه ماه ديگر يا شش ماه ديگر يا يكسال صيغه فردي ديگر باشد؟؟؟
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 2
    بدبخت کردن دختران مردم اسمش صیغه نیست عزیز
  • ناشناس ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    ثروتمندان بهتر است بجاي بورس بازي صيغه در صورت نياز و توان ازدواج دائم كنند و شرايط ازدواج دائم را براي جوانان فراهم نمايند.
  • سمیعی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 2
    جریانی به نام ازدواج موقت در حال ازبین بردن زیربنای خانواده در مردم حتی مذهبی ها شده است.
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    سئوال من در چهارچوب شرعي است.اينكه گفتم خواهر يا مادر يا همسر يا دختر منظور من در چهارچوب شرعي است.البته در كليپ هاي تصويري ديده ام كه برخي گفته اند صيغه يا ازدواج موقت از يك ساعت تا 99 سال است.
  • ناشناس ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    3 0
    خودمونيم گويا همه اينكارن.
  • ناشناس ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    اين نشون ميده كه خيلي ها نسبت به ازدواج موقت بشدت موضع منفي دارند.
  • اهوازي ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    اگر سيستم مالياتي كشور را درست كنيم و اگر توقعاتمان را كم كنيم و اگر فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه رواج دهيم و اگر شرايط كار و اشتغال را براي جوانان فراهم كنيم همه جوانان بسوي ازدوج ميروند.
  • ناشناس ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    يه زماني توي كشور ما مردان با غيرتي پيدا ميشدند و زناني كه از بدبختي فاسد ميشدند رو به مشهد مقدس ميبردند و يه سطل آب به سرشون ميريختند و آنها را همسر خود ميكردند و از بدبختي نجات ميدادند.البته هنوز هم هستند اما خيلي كم.
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    آيا شما با داماد زياد داشتن مشكل دارين !؟
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    2 0
    انشاالله با اوني كه متعه رو ممنوع كرد محشور بشي
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    خاك تو سر توي بيسواد
  • بی طرف هستم ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    این صیغه همانی نیست که اسلام گفته. آنی که دین گفته و شرایط و قوانین خاص و مهم و سختی دارد. این به اصطلاح صیغه فقط هوس بازی و ... است و نتیجه را هم داریم میبینیم.
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    تو جامعه ای که نام اسلامی رو یدک میکشه صیغه زشتتر و سخت وصولتر از فحشا است
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    مشکلت اینه که جواب نمی خواهی.متعه یا صیغه کاملا در شرع مشخص است ولی داری از این شاخه به اون شاخه می پری واز نوع سوالت معلو است چه تفکری داری ...حالب سوال ما از شما این است جهاد نکاح را چگونه می بینی؟؟؟ وگرنه هیچ شیعه ای به روشی که تو می گویی نه صیغه میکند ونه صیغه میدهد حکم متعه معلوم وحکم جهاد نکاح هم معلوشد در قرن 21
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    دختر رو صیغه نمیکنن.. ناشناس1301 هرچند روز یکبار و هر هفته یکبار نداریم باید " عده " نگهداشته بشه. صیغه قانون خودشو داره و زن به مقداراندکی هم مهریه میگیردولی درموارد فحشا امکان آسیب دیدن زن زیاد است مثلا" کشته بشه و ...ولی صیغه باعث میشه مرد قوانینی رو درمورد زن رعایت کند.
  • کوروش بزرگ ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    2 0
    صیغه درواژه ای برای کارخیروسواستفاده است حالابرعهده ی ماست کدام یک راانتخاب کنیم احکام خداوندایرادی نداردوسواستفاده کارانسان است درازدواج موقت الگوبایدپیامبراسلام باشدکه ازصیغه سواستفاده نکردودرآخربایدبگم که هیچ چیزی زورکی نیست.
  • محمد ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    5 0
    یک فاحشه الان با یک مرد است و ساعت دیگر با یک مرد دیگر...اما وقتی صیغه عقد موقت جاری شد حالا یک ساعت تا چند سال (البته باید دید شرع حداقلش را چقدر گفته) ، زن پس اتمام اعتبار صیغه باید عده نگه دارد...و این به معنی اینست که اگر بچه ای بوجود بیاد پدرش معلوم است ( بر خلاف یک فاحشه که فرزند بوجود امده را نمیداند به که نسبت دهد!!) و در نتیجه تکفل فرزند و شناسنامه و ... تکلیفش مشخص میشود... چرا وقتی چیزی را نمیدانید همین طوری دهانتان را باز میکید و حرف میزنید؟؟ الان در کشور بجای عقد موقت ازدواج سپید ( یا درستش همباشی سیاه) را داریم که خود خود فاحشگی است....کدام درست است؟ ازدوا موقت یا همباشی سیاه؟ اصلا میدانی ازدواج موقت برای چه کسانی است؟ همین مردی که همسر دارد اگر بجای یک ازدواج موقت ( هرچند لازم ندارد) رفت زنا کرد چه میشود؟؟ با ازدواج موقتش موافق نیستم اما وقتی عرضه ندارد جلوی خودش را بگیرد از ارتکاب به زنا که نسل جامعه را خراب میکند که بهتر است !
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    شعار؟؟ در مورد مالیات نظری ندارم اما ببین یه کاری میکنی یکی از مسئولین کامتت رو بخونه و به ازدواج مالیات ببنده؟؟؟مالیات بر ازدواج؟؟؟اما حالا حقیقت ماجرا خدا وکیلی بی قصد و غرض و ناموست ناموسم. حاضری خواهر یا یکی از دختر های فامیلت رو بدی به جوانی که درامدش پایه اداره کاره (تقریبا 600) مستاجره ماشین نداره نمیتونه یه عروسی سنگین تو باغ و هتل بگیره تو یه دو اتاقی میخواد زندگی کنه و خلاصه شاید یه زندگی سخت در اول ازدواجش رو داشته باشه..(همه اینا یه مثال نیست و مشکلات جامعه امروزماس) نمیخوام جواب بدی چون شاید شعاری بشه اما 99 درصد خانواده ها به یه همچین پسری زن نمیدن هرچی هم که طرف حلال و حروم سرش بشه.من وقتی ازدواج کردم اوضاع بهتر بود اما بنده خدا داداشم تازه فهمیده چه کار کرده همون کسایی که دم از ساده زیستی میزنن بیشتر اذیت و اذار و شکستن قول رو دارن..یه فرهنگی باب شده که تا اخر دنیا هم با ماس دیگه درست نمیشه
  • علی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    ازدواج موقت از احکام اسلام است از احکام شیعه است دشمنان علی علیه السلام ازدواج موقت را تعطیل کردند اینکه کسی حاضر باشد دختر یا خواهر خود را بعنوان ازدواج موقت به عقد کسی در بیارد بسنگی به شرایطش دارد این کار با در نظر گرفتن احکامش صد در صد صحیح میباشد ، شیطان برای رایج کردن زنا ، از طریق ایادی خود با ازدواج موقت مخالفت میکند و ان را در انظار مردم بد جلوه میدهد
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    جالب است که یک عده مخالف احکام که متاسفانه مسئولیت هم دارند به جای بستر سازی مناسب اجرای احکام با ایجاد موج منفی علیه احکام سعی در دین زدایی از جامعه دارند
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    ناشناس 13/26 عزیز اینکه شما با دیگری نمیتوند بعضی چیز هارو هزم کنید به عرف جامعه برمیگرده که لعنت خدا بر او باد ، اون رو حرام اعلام کرد. البته فرض شما امکان داره به واقعیت بپیونه اما این امکان هم وجود داره که به ازدواج دائم هم ختم بشه. شما بد ترین حالت ممکن رو فرض کردید و روش پافشاری میکنید مثل اینه که من بگم : ادم چطور امکان داره بچه دار بشه در صورتی که هر لحظه ممکنه پدر و مادرش بمیرن و یتیم شه. این ها همه احتماله و فرض شما بدترین نوعه
  • محمد ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    یکی به این از اسلام بی خبر که سواد دینی مذهبی اش نم کشیده است بگوید که ازدواج موقت بدون اجازه پدر جایز نیست و احکام متعددی نیز دارد که تو نمی فهمی ولی دهانت را باز می کنی و حرف می زنی
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    دانشمندی که اسم خودتو گذاشتی ایرانی! وقتی تست بارداری پیشرفت کرده عده دیگه چیه؟! مال عهد بوق بوده. خلاصه صیغه کار کثیفیه
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    در آیین شما چیزی به نام عشق هست ؟!
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    ربطی نداره.. خاموش کردن آتش هوس به آب حیات نیاز داره با حرف مفت نمیشه. راهش هم ازدواج دائم. موقت فقط برای مواقع خاص است
  • مشکوک ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    اول بفرمایید ایین خودتون چیه بعد بشینیم راجع به عشق صحبت کنیم
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    دختر فقط با اذن پدر میتونه عقد موقت کنه با حفظ شرایط و احکام مربوط به متعه از جمله نگه داشتن عده و تعیین مهر و ثبت در محضر سنت رسول الله رو انجام بده
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    در هیچ قانونی از عشق حرف نمیزنن اما در دستورات اخلاقی در مورد روابط زن و شوهر توصیه های زیادی هست برای ایجاد و حفظ علاقه بین زن و شوهر
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    نگه داشتن عده صرفاً برای تشخيص بارداری يا عدم بارداری نيست بلکه برای از بين رفتن کامل روابط عاطفی بوجود آمده برای زوجه از زوج قبلی است که به هر دليلی از او جدا شده تا در زمان عقد رابطه زوجيت با زوج جديد، زوجه هيچگونه احساس دلبستگی و وابستگی نسبت به زوج قبلی نداشته باشد و به همين دليل عده وفات و عده طلاق با هم برابر نيست و اگر صرفاً جهت تشخيص بارداری بود که بايد عده آنها برابر می‌بود. هيچکس دوست ندارد خواهر يا ساير بستگانش به عقد موقت ديگری درآيد اما مسلما هيچکس هم دوست ندارد که خواهر يا ساير بستگانش به خاطر ارضای خود و نيافتن راه حلال تن به حرام بدهد که در صورت رخ دادن چنين امری هم مصيبت آن سنگين‌تر است هم داغ ننگ و سرشکستگی آن بيشتر.
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    علت این که زن باید در عقد موقت بعد از اتمام مدت عقد، 45 روز عده نگه دارد چیست؟ زنانی که یائسه اند لازم نیست عده نگه دارد و مراد از زن یائسه زنان پنجاه ساله غیر قرشیه و شصت ساله قرشیه اند. اما زنى که بچه‏دار نمی شود یائسه محسوب نمى‏شود و باید بعد از ازدواج عده نگه دارد. اما در باره فلسفه این حکم باید گفت که در آیات و روایات به تمام علل و حکمت های احکام اشاره نشده است، بلکه حکمتی از حکمت های متعدد و یا جزئی از علت تشریع آن حکم آمده است. در مورد حکمت تشریع عده نیز امر به همین صورت است. بعضی از حکمت های مسئله وجوب عده نگه داشتن در ازدواج موقت عبارت اند از: 1. اگر زن در این مدت احتمالا حامله شده باشد پدر بچه معلوم مى‏شود. 2. عده و پرهیز از آمیزش های پیاپی از نظر بهداشت و سلامت جسمی و روانی، براى زن مفید است. 3. این محدودیت تا حدودى جلوى هوس رانی ها و بی بند و باری ها را مى‏گیرد. 4. بدیهی است خدای متعال در تشریع احکام کرامت و شخصیت انسان را در نظر داشته، چه شخصیت فردی و چه اجتماعی. بنابراین، ممکن است این مسئله (نگه داشتن عده) ناظر به حکم این چنینی باشد؛ یعنی در نظر گرفتن شخصیت و کرامت انسانی زن در جامعه به عنوان یک انسان و عدم نگاه به او به عنوان یک کالا.
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    ضمنا یادمون باشه صیغه ی محرمیتی که زمان نامزدی میخونن همون عقد موقته تا روابط مشروع باشه پس چرا اینقدر علیه عقد موقت جبهه میگیریم ؟
  • حسام ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    سلام فارغ از نظرات موافقان و مخالفان صیغه ، این منطقی نیست که اگر حکمی اسلامی باب میل ما نیست آن را محکوم کنیم در ازدواج موقت هم هیچ اجباری نیست و ثانیا قطعا قوانین خاص خودش را دارد که خیلی از ما از آن مانند بنده بی خبریم و قیاس فحشا و تن فروشی با صیغه یا همان ازدواج موقت قیاسی است مع الفارغ امیدوارم هر کسی در هر زمینه ای نظر می دهد باید و ملزوما در رابطه با آن موضوع اطلاعات داشته باشد در کل نظر همگان چه مخالف و چه موافق و چه منتقد قابل احترام است .
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    مشرق جان این ازدواج موقت بحث داغی هس لطفا از چن کارشناس و جامعه شناس در این موردسوالاتی فرمایید تا جواب جامعی برای مخاطبانتان ارایه و از اجر ان در جهت آگاه سازی مردم بهرمند شوید.اما من به چند تفاوت بسنده می کنم اولا در فحشا یک زن میتواند همزمان با چند مرد باشد ولی ازدواج موقت این طور نیست ثانیا برای ازدواج موقت مهریه تعیین شده است شاید بگید فحشا هم زنان پول میگیرن (گرچه در اخر کار شاید زور بگند و ندهند و حق زن ضایع کنن )اما همیشه اینطور نیست چون خیلیا ب خاطر هوسرانی تن به فحشا می دهند.ثالثا شما در نظر بگیرید در جامعه اسلامی جنگ شده ایت بالطبع اسیبی ک به مردان میرسد بیشتر از زنان هس و زنانی ک شوهرانشان را از دست داده اند می توانند با ازدواج موقت سرپرست داشته باشند به نظر من ازدواج موقت ی امتیاز به زن هست(حداقل در گذشته ک زنان امکان اشتغال برایشان کم بود ) و موارد دیگر که کارشناسان باید جواب بدهند در جواب اون دوست عزیز که می فرمایند حاضری خواهر مادرت اینطور باشند که باید گفت ما داریم از قانون اسلام بحث می کنیم و اسلام خیلی از قانوناش باب میل ما نیست شما اسلام را ببین نه مسلمان را
  • مردی از تهران ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    ناشناس 13 و26 چرا حرف مفت میزنی .. پس ازدواج دایم فکرکردی چه جوریه.. زنه میتونه هر وقت دلش خواست طلاق بگیره بعد باز 3 ماه دیگه که عده اش تموم شد زن فرد دیگه ای شه..درود بر صیغه که حلال خداهست..حتی بستگان خودت
  • شهرام شهرامی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    بدبخت خاک بر سر تو قران اومده .. توداری قران رو نفی میکنی پس تا کافر نشدی برو توبه کن
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    کی گفته ازدواج موقت فقط برای ارضای جنسیه؟ اکثرکسانیکه ازدواج دایم میکنن تجربه ازدواج موقت هم میکنن چطوری؟ اون چیزی که الانه باب شده و صیغه محرمیت بهش میگوییم آیا چیزی جز ازدواج موقت است؟آیا چیزی جز صیغه است؟ البته چیز بدی نیست بلکه خوب هم است که دونفر قبل از ازدواج باهم آشنا بشن واگر دیدن باوجود تحقیقات قبل ازدواج باز بهم نمیخورن خیلی راحت بعد تموم شدن مدت صیغه همه چی هم تمام بشه ونیازی به طلاق وانگ مطلقه خوردن نداره میبینید که وجود ازدواج موقت چه کمکی به کاهش طلاق میکنه.مطلب بعد اگه کسی توان اداره خانه نداره ولی نیاز جنسی داره خوبه که راه حلی جلوش گذاشته بشه و صیغه راه حلشه صیغه جای خودش رو داره نه اینکه شما میگویی هر. 2. 3 ماه داماد بیاره آخه کی از این کارهامیکنه
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    خوب برادر من اطلاع زسانی کنید تا همه بدانند و مغرضان گور ب گور شده خفه شند
  • sad ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    احمق جان اولا این داستان صیغه یک ساعت در میون و قصه تراژیکی که تو سرهم کردی زاییده هوس های خودته ... ثانیا همون یک ساعت چون تحت یک ضابطه انجام میشه برای دو طرف تعهد آوره و مسئولیت پیامدهاش رو متوجهشون میکنه ... ثالثا هر قانون خوبی توسط احمق هایی مثل تو ممکن مورد سو استفاده قرار بگیره و قطعا وجود قانون از بی قانونی بهتره ... در نهایت ازدواج موقت یک ظابطه حقوقی است که در شرایط خاص جایگزینی برای ازدواج دائمه نه یک ظابطه در کنار آن ... وقتی طرفین در شرایطی (مثل: شرایط اقتصادی، سنی، مکانی و ...) نیستند که بتوانند به طور کامل از عهده مسئولیت های تشکیل یک زندگی مشترک به مدت نامعلوم برآیند در عوض با حداقل مسئولیت و به مدت معینی تشکیل خانواده می دهند. فرقش با فحشا اینه که اولا خطبه شرعی به مثابه سوگند در برابر خداونده بنابراین خدامحوره ... ثانیا یک ضابطه است نه یک رابطه ... ثالثا خانواده ای در ازدواج موقت شکل میگیرد که اعم از تمتع جنسی است ولی فحشا صرفا تمتع جنسی است. همانند ازدواج دائم باید اساس آن محبت باشد نه اساس شهوانی. این خانواده آرامش هرچند حداقلی ایجاد می کند چون در مدتی که با هم قرار گذاشته اند با دیگری در ارتباط نیستند و ماهیت ماجراجویی جنسی نداره و فرزند متولد شده همچون بچه ای است که پدر و مادرش از هم طلاق گرفته اند یا میخواهند طلاق بگیرند اما بی پدر و مادر نیست نه پدر و مادر ژنتیکی بلکه والدینی که در قبال او تعهد و مسئولیت چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ حقوقی و قانونی دارند. درباره سوال متعصبانه و متحجرانت: (اينها كه از صيغه دفاع ميكنند آيا حاضرند دخترشان يا خواهرش يا مادرشان و يا هسرشان چنين وضعيتي داشته باشند؟آيا حاضرند هر چند مدت مثلا هر دو يا سه ماه يكبار مرد غريبه اي را بنام داماد پذيرا باشند؟) ... اولا همچین اتفاقی ممکنه توی ازدوج دائم هم بیفته ثانیا اگر مطابق اهدافی که شارع مقدس از تشریع این حکم داشته در شرایطی نباشند که بتوانند به ازدواج دائم برسند و در عین حال نیاز به ازدواج را در خود احساس کنند حتما باید به ازدواج موقت فکر کنند ... در ضمن شما در جایگاهی نیستی که بتونی برای خواهر و مادر و سایر اعضای فامیل تصمیم گیری کنی تنها اگر پدر باشی حق داری درباره دخترت نظر بدی! اینم بدان که نیاز به ازدواج مثل نیاز به اکسیژن و اب و غذاست که همونطور که اگر اب و غذای کسی رو از راه مشروع تامین نکنی رو به دزدی میاره اگر راه ازدواج موقتش رو ببندی رو به فحشا میاره چون ممکنه راه ازدوج دائم هم براش بسته باشه! خودت رو از خدا عالم تر ندان! اون خالق ماست!
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    15:40 اول که عده تنها برای بحث بارداری نیست. مهم عفت هست و جلوگیری از فحشا. در ثانی اگر بحث بارداری باشه از این زشت تر چیه که طرفت و ببری تست بارداری تا ببینی بچه مال کیه. سعی کردم مودبانه منظورم برسونم عزیز
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    14:14 چرا تند میری. راست میگه. امروزه خیلی ها سوء استفاده کردن. وگرنه خدا این امر و برای پاکی جامعه، دوری از فحشا قرار داده، و زمانی ارزشمنده که با هدف رضای خدا نه صرف تخلیه جنسی از روی تنوع طلبی صورت بگیره. به هر حال شاید همین امر باعث شروع یک زندگی خوب بین تو تنها هم بشه. ولی بعضی ها از اون به عنوان تنوع طلبی استفاده میکنند که حتی در این بین مردی متاهل باعث ویرانی زندگی خودش و دوری از همسرش میشه. این کجاش ارزشه؟
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    راست میگه. من چندین نفر رو سراغ دارم یا باعث طلاق قانونی شده یا عاطفی بین همسرانشون. البته این ربطی به اصل عقد موقت نداره
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    ابوعبدالله محمدبن برمکی معروف به شهیداول درزمان امام رضاعلیه السلام:: ازدواج موقت باید حتما" مهریه و مدت ازدواج باید تعین شود برخلاف ازدواج دائم. در ازدواج موقت رضایت طرفین شرط است ، ازدواج موقت مورد اتفاق اجماع فقهای امامیه ( شیعه ) است طبق روایات رسیده از اهل بیت آیه 24 سوره ی نساء : " مهریه زنانی را که از آنها کام گرفتیدبپردازید" منظور همین ازدواج موقت است. یکی از صحابه بعد از فوت پیامبر آن را بدعت و مردود میداند، چطور در زمان پیامبر انجام میشده بعداز پیامبر باطل میشه. مشکل ناشناس اول برمیگردد به مسائل عاطفی و احساسی ، ایشون میتونن چند داماد نداشته باشن اسلام شما رو مجبورنکرده.
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 0
    نمیتونی دو کلمه مثل آدم مودبانه با انسانیت با مرام شیعه علی (ع) بدون بر چسب زدن پاسخ یک نفر رو بدی؟ شما از ادب و اخلاق اسلامی چی میدونی؟توصیه من به شما مطالعه کتاب معراج السعاده و اخلاق ناصری است
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    16:19 آفرین به شما. در هیچ قانونی در این دنیا حرفی از عشق نیست. عقد یعنی تعهد و تعهد بدون عقلانیت و با احساسات زودگذر یعنی هیچ
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    آدم لذت میبره از این نوع بیان. آفرین به شما
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    سمیعی محترم چیزی که بنیاد خانواده را تخریب کرده ازدواج موقت نیست . خیانت های مخفیانه ای می باشد که نتیجه تماشای فیلمهای فارسی وان و من و تو و امثالهم می باشد. اگر امثال شما که بدون مطالعه حرف میزنید مخالف امر ازدواج موقت نبودند زن بیوه یا مطلقه ای در خیابان دیده نمیشد و هرکدام سرپناهی داشتند.
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    در اصل پسر جوان باید با دختر باکره ای ازدواج کند که شرایط مساوی دارند. متاسفانه کشده شدن پای جوانان مجرد به ازدواج موقت کاری غیر عرف هست که نتیجه سختگیری در امر ازدواج است.
  • شیرین ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    با سلام من فارغ از دینم ک اسلام است بعنوان یک فرزند برای پدرم، یک خواهر برای برادرم، یک همسر برای شوهرم و یک مادر برای پسرم،نظر خوبی نسبت به صیغه ندارم ولی حقیقت این است که صیغه با اسناد معتبر جزء احکام اسلامی است و از امامان معصوم نقل شده است و با فحشا تفاوت دارد ازجمله تفاوتهای ان با فحشا در عده نگه داشتن است.
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    دیگه این که خیلی تابلوئه!! این فقط به نفع زن هاست نه مردها! چرا؟ چون این تعهدیه که اسلام برای مردها نسبت به زن ها قرار داده. مردها که همینجوری راحت و خوشن و در جامعه امروزی چه نیازی به صیغه؟ و اینقدر زبون چرب و نرم هم دارن که مخ خیلی از دختر ها و خانم هارو بتونن بزنن! اسلام واسه جلوگیری ازین کار صیغه رو قرار داده. مطمئن باشید اگر قرارباشه هردختر و پسری باهم هر ارتباطی که داشته باشند در چارچوب ازدواج چه دائم وچه موقت، اونوقت چند درصد از این ارتباطات فعلی باقی خواهد ماند؟؟
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    مسلما ازدواج موقت نمیتواند مشکلات جوانان را حل کند ولی ازدواج دو گونه است 1- ازدواج دائم 2- ازدواج موقت ، که هر کدام تعریف خود را دارد و ناهی دیگری نیست. اینکه بگوییم کدام بهتر است بر میگردد به شرایط. مثلا مردی که به مسافرت میرود و بمدت طولانی از خانواده دور است برای سر و سامان دادن به امورش چه کار باید بکند ؟ آیا میتواند برای خود یک همسر اختیار کند یا نه ؟ اگر میتواند چگونه است؟
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    مطمئن باش اگه صیغه نباشه که متاسفانه رغبت به این سنت حسنه کم شده ف نمی تونی امنیت خواهر و مادر خودتو جمع کنی عزیزم!
  • محمد ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    خواهر من چون ی کاری کردند آمادگی پذیرششو نداریم اگر تبدیل به عرف بشه در جامعه رواج داشته باشه ب تدریج نظر ها جلب میشه همان طور که الان روابط به اصطلاح ئوست پسری دوست ئوختری رواج یافته و خیلی لز خانواده ها هم پذیرفتن بالطبع شما شاید نظر خوبیم نسبت به همجنسگرایی نداشته باشید چون جامعه ما آماده پذیرش آن نیست .باید فرهنگ سازی شه این ضربه ای هست ک برادران سنی به ما زدند وقتی جناب عمر صیغه موقتو حرام کرد(جریانشم ک میدونید) و باید اونو احیا کنیم و باور کنیم که این بیش از آن که امتیازی به مردان باشه امتیازی است به زنان امت اسلام
  • ناشناس بهتره ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    من تقریبا تمامی کامنت ها رو خوندم. البته فکر نکنم نظر من رو چاپ کنید ولی من نظر خودم رو می گم...بجای اینکه به این نشریه برچسب ضد دینی بزنید یه کم منصفانه تر فکر کنید.....تمامی این قوانین اسلامی هست اما همیشه حاکم شرع اجازه داره قوانین جدیدی وضع کنه ....بله در مورد ارث و میراث مردها بیشتر ارث می برن چون تا همین 50 سال پیش زنان درآمدی نداشتند و مردان نان آور خانواده بودند. همیشه پدران هم دلسوز فرزندان خود نیستند برخی پدران بهانه تراشی بی دلیل می کنند .......با تغییر فرم زندگی بالطبع زندگی جدید تبصره هایی بر قوانین اصلی می طلبد که نیاز به تامل و تعمق حاکم شرع دارد. به نظرم وظیفه حاکمان شرع هست تا پاسخگوی نسل جدید باشند و آنها رو به اسلام علاقمند کنند و الا جوونها اقبالی به دین نخواهند داشت.......
  • منصف ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    من زن میخوام لیسانس بیکار هستم خونه ندارم ماشین ندارم ولی هر کاری باشه انجام میدم به من بگید باید کجا برم زن بگیرم کی حاظره به من زن بده
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    دمت گرم 18:17
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    احسنت ، واقعا فکر میکنید یک دختر فقط برای نیازهای جنسی خودش اجازه میده کسی بهش دست بزنه؟ بغیر از اندکی که چه دوران مجردی و تاهل تعهد ندارن ... یکی جواب بده
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    مردی میشناسم که 30 زن ضیغه ای دارد و در خانه همیشه دعوا و بچه ها افسردگی گرفتن اینه ثمره این حکم.
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    دختر باکره نمیتونه صیغه بکنه اینهم بدونید فقط زن (کسی که باکره نیست) میتونه
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    خوبه قبل از اینکه در مورد ازدواج موقت اظهار نظر کنی یکمی در موردش تحقیق کنی! کسی اینکارو کنه اسمش صیغه نیست و همون فحشا هست! در اسلام همه چیز حساب و کتاب داره و صیغه هم فلسفه خاص خودشو داره اینطوری نیست زرت و زرت صیغه این و اون بشه! بد نیست کمی در مورد عده تحقیق کنی و اونوقت میفهمی نمیشه هر شب با یکی بود
  • رها ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    چنین زنی که شما درای ازش حرف میزنی مطمئن باش بدون صیغه هم کار خودشو میکنه پس چه بهتر که این کار حلال باشه نه زنا. قوانین اسلام بی نظیرن.فقط کافیه بدون غرض و مطالعه دقیق بررسی میشه.کرامتی که اسلام به زن داده و همچنین درادامه جمهوری اسلامی ایران هیچ جای دنیا پیدا نمی کنی.
  • محمد ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    علمای عظام عده نگه داشتن برای همه صدق نمیکنه! برای زنی که یائسه شده به نگه داشتن عده نیازی نیست و کلا این بحث از اون دست بحثهاست که هیچ وقت به نتیجه نمیرسه...
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    ازدواج موقت آخرین راه هست برای اینکه افراد هوس ران دچار زنا نشن. وگرنه در حالت عادی کسی بره دنبال صیغه حرف پشت سرش زیاد میشه !
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    شما از اسلام هر برداشتی بخوایید میکنید؟؟!
  • منیره ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    فرق هست بین زنا و ازدواج موفقت 1- عده 2- اجازه پدر دختر 3- همزمان نمیشود با بیش از یک مرد ازدواج موقت داشت 4- مهریه 5- در صورت بچه دار شدن وضعیت قانونی فرزند مشحص است این فرق ها برای این که فرق فحشا و ازدواج موقت رو بدونید کافی نیست؟ این روزها هوچیگری و قرقره کردن چرندیات روشن فکری مساوی با باکلاس بودن شده
  • Ahmad ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    اقا من حاضرم هر چند وقت یک بار یه مرد غریبه رو به عنوان دامادم بپذیرم اگه از نظر خدا مشکلی نداره از نظر من هم نداره یعنی تمام استدلال این جماعت خشک مغز برای زیر سوال بردن احکام الهی تحریک حس غیرت در مردهاست وگرنه شعورشون به بحث منطقی قد نمیده
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    من يه پسرم ولي اگه شرايط ازدواج موقت هم برام فراهم باشه حاضر نيستم اين كارو بكنم احساس مي كنم خيانت به همسر ايندمه
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    عزیزم احکام صیغه رو به طور کامل بخونید متوجه خواهید شد....
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    نظر شخصی دومی بود که صیغه رو حرام اعلام کرد و باعث ترویج زنا شد... به خدا اگه ازدواج موقت شایع بشه خیلی از نارسایی های مجرد ها و متاهل ها درست میشه....
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    در آیین حق، فحشا و زنا و تجاوز با روکش عشق های الکی نیست....
  • FT ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    متعه یا صیغه یک ازدواج توصیه ای نیست، یک ازدواج اضطراری است. مثل درب یا پنجره خروج اضطراری نسبت به مسیر عادی ورود و خروج میمونه. شاید یک شأن عده نگه داشتن زن همین جلوگیری از فحشا باشه.
  • FT ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 0
    اگه متعه مجوز شرعی داره پس فحشا نیست ؛ ...قُلْ إِنَّ اللَّهَ لا يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ أَ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُون(اعراف/28) بگو: «خداوند (هرگز) به كار زشت فرمان نمى‏ دهد! آيا چيزى به خدا نسبت مى‏ دهيد كه نمى‏ دانيد؟!»
  • Ft ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    «يُريدُ اللَّهُ أَنْ يُخَفِّفَ عَنْكُمْ وَ خُلِقَ الْإِنْسانُ ضَعيفاً»(نساء/28) خدا مي خواهد (با احكام مربوط به ازدواج با كنيزان و مانند آن،) كار را بر شما سبك كند و انسان، ضعيف آفريده شده (و در برابر طوفان غرايز، مقاومت او كم است). البته قبلش هم میگه:«...ْ وَ أَنْ تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَكُمْ ...»(نساء/25) اگر صبر(و خودداری) کنید برایتان بهتر است.
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    آفرین این حرف خیلی از خانماس البته اینم باید در نطر بگیریم که خدا واسه صیغه موقتم شرایط گذاشته ولی آقایون رعایت نمیکنن، به خاطر هوسشون و گند میزنن به قانون خدا
  • ناشناس ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 1
    صیغه یا ازدواج موقت نمیتواند مشکل دختران جوان و دم بخت را حل کند.وقتی ما برنامه ای برای کشور طراحی میکنیم باید همه را در نظر بگیریم در اهل سنت ایران صیغه یا ازدواج موقت وجود ندارد در میان غیر مسلمانان هم همینطور در میان شیعیان هم اینکار هم کراهت دارد و هم اصلا مربوط به دختران نمیشود پس صیغه یا ازدواج موقت نمیتواند مشکل را حل کند.
  • ناشناس ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 1
    باید به اونهاییکه طرفدار ازدواج موقت و صیغه هستند و از اسلام مایه میذارن بگم که در اسلام خرید و فروش غلام و کنیز هم آمده است پس احتمالا سراغ اینکار هم باید برویم.چطوره که بورس صیغه و غلام و کنیز را هم راه اندازی کنیم؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 2
    بعضی ها یه جور از صیغه حرف میزنند که گویا همه اسلام اجرا شده به جز همین صیغه.
  • ناشناس ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    اگر فرهنگ صیغه و ازدواج موقت باب شود ازدواج دائم کم شده و جامعه نابود میشود
  • بداقا ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    یکی ازین خانوم باقی بپرسه تحصیلات دانشگاه ازادیت در چه سطحیه؟چطور دوست پسر داشته باشی و...فحشا حساب نمیشه ولی صیغه بخونی فحشاست؟یا اینکه استناد میکنن ایا حاضرید ناموستان صیغه باشد؟باید گفت همه ازدواج دائم رو ترجیح میدن ولی اون خانوم بیوه که سرپرست نداره سن ازدواج هم گذشته چیکارکنه؟همه که مثل شما دوست پسر پولدار ندارن اونم چندتا چندتا..متوسل به فحشا بشه؟؟چط.ر حاضرید ناموستان دوست دختر پسرهای امروزی بشن اما..
  • سروش ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    1 0
    گيريم رفتن دادگاه و تست بارداري گرفتند و مشخص شد بچه مال كيه اونوقت به جرم زنا...
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    ازدواج موقت شرايطي داره تا اون شرايط نباشه ازدواج موقت حرام هست.ازدواج موقت برا شرايط استثنايي هست مگه اين كه طرف مريض باشه بخواد هر چند ماه با يكي باشه.اصل در اسلام بر ازدواج دائم هست.
  • سروش ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    من بعد سوالات دينيتون رو در سايت ديني بپرسيد نه خبري البته اگه قصد شبهه افكني نداريد.
  • افشین تهران ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    فیلمهای ناصر ملک مطیعی رو زیاد نگاه میکنی.
  • افشین تهران ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    ماشالله همه کارشناس دینی و مرجع تقلید هستن!!!!اینگونه بحثها باید با حضور یک کارشناس دینی انجام بشه نه با صلیغه های جور وا جور.اما در مورد سوال ناشناس عزیزی که اسرار بر اون دارن و از جمله ایا دوست دارید و یا حاضرید کسی خواهر شمرو صیغه موقت کنه یا نه باید بگم ایا شما حاضرید که صیغه موقت نباشه و یک مرد مجرد دنبال خدایی نکرده همسر شما بیفته ؟در اسلام هیچ قانون شرعی بی دلیل وضع نشده و اگه شما از خدا و پیامبرش بیشتر میفهمید که دیگه حرفی نسیت.
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    اونی که گفتی فحشا ست صیغه نمیدونی چیه اظهار نظر نکن. از مامانت بپرس عده چیه تا شیرفهم بشی
  • محمد ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    اول اينكه ازدواج موقت دستور خداست براي اونهايي كه واقعا و به هيچ وجه نمي تونن ازدواج كنن.. فقط ميدونم قاعده و قانون مشخصي داره. اين كه بيان فحشا رو با ازدواج موقت يكي بدونيم تز غربيه.چطور حاضرن چندين زن مخفي و ... ذاشته باشن اونا اشكال نداره و اونوقت كه پاي ازدواج موقت رسيد حرامه و فحشا شد..اگر ازدواج موقت درست اجرا ميشد وضع جامعه اين نبود
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 2
    مگه غیر اینه مخصوصا برای شما که فاسدید و ادعای دینتون میشه!! اگر این کار انجام بشه ایران کامل نابود میشه مخصوصا به خاطر اینکه شما افراطیها که ادعای دینتون میشه اینکار رو کردید
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    ناشناس 19:04 چرا همه چیز رو ربط میدی به ماهواره ، عزیز من اگه خانواده خودت بفهمه ازدواج موقت کردی اصلا حاضر به پذیرش تو میشه ؟ اون رابطه عاطفی قبلی دیگه پایدار می مونه؟ چرا حرف بی ربط میزنی! جامعه ما این موضوع رو هر چند شرعی نمی پذیره، خانواده این کار رو به عنوان یک خیانت هر چند شرعی باشه می پذیره نه یک عمل دینی!!
  • ناشناس ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    ناشناس 14:13 گويا شما با داماد زياد داشتن مشكلي نداريد و قضيه كاملا براتون حل شده است.
  • یک زن ایرانی ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    بابا مسئله روچرااینقدرپیچیده اش میکنید قضیه اینه که اون عده که تابحال به غیرخانمشون باچند صدتازن بیوه روزگارمیکذراندند به این نتیجه رسیده اند که چراطرفمون دخترنباشه که بیشترفیض ببریم لذا زمین به آسمون بره آسمون به زمین بیادقانونش تصویب میشه چون این آقایون میخواهند وباید عیاشی کنند .گذشت احادیث وروایات واحکام قرآن و غیره کسی به این مقدسات عمل نمیکنه که میکردند وضعمان این نبود که ازهر10تادر7تاخیلی ببخشید ...درمیادبیرون.زن اسما ارزش داره ولی رسماهمون کالای مارک خورده غربه منتهاصورت مسئله فرق میکنه .بهبودی هم حاصل نمیشه جزآنکه خدابه دادمابرسه وبه فرزندان مارحم کنه همین والا تیرازکمان رهاشده .
  • ناشناس ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    كاملا موافقم.خوب گفتي.آفرين.
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    من يه سئوال دارم.لطفا جواب بدهيد. كداميك از همسران پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت (ص) و حضرت علي (ع) صيغه اي بودند و با اين بزرگواران بصورت ازدواج موقت بودند؟
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    من يه سئوال دارم.لطفا جواب بدهيد. كداميك از همسران پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت (ص) و حضرت علي (ع) صيغه اي بودند و با اين بزرگواران بصورت ازدواج موقت بودند؟
  • یک زن ایرانی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    آخه وقتی ازدرمیشه رفت توچرا پنجره روتوصیه میکنید !؟هیچ آدم عاقلی دخترشوبه پسری که صدبارصیغه کرده وولش کرده وتنوع زیردندونش مزه کرده نمیده انصاف نیست دختری روپاک تربیت کنی وبسپاری به دست یه پسر چندصدبارمصرف کجای قرآن نوشته آیه بیارماهم روشن بشیم.جمع کنید بساط لهوولعبتان راوبیش ازین آبروی اسلام ومسلمین رانبرید بابا اسلام هم ازدست شماهافراری شده .
  • یک زن ایرانی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    کاملا درسته مردم باید این چیزهاروازدولت بخواهند چون حق هرشهرونده .به جای نشستن تومجلس وتزهای چرت دادن ازهرکدوم ازین آقایون 30درصدحقوقشونو کم کنن هرماه کلی جوون صاحب زندگی میشن .
  • یک زن ایرانی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    خیلی ببخشید قبل ازهمه این کتابهاکه فرمودید قرآن مبین داریم ولزومی نداره چیزی که درقرآ« واضح وروشن بیان شده باچیزهای دیگربه اثبات رسوند همین شمابااخلاقا ...تومملکت وهرچیزی روازقائده وقانونش خارج کردید وبه نفع شخصی خودتان تبصره میارید بس نیست دیگه مطالعه فرعیات چرا مستقیم بروتوخودقرآن گوشتو وچشمتو ودلتوبازکن ببین چی میگه بهت اگه دنبال کلاه شرعی هستی که بحثت جداست وخوارجی اما اگربه حرف خدایی که این آدرساروبراخودت نگه دارو فقط قرآن کریم روتجویزکن .جایی که خورشید هست چراغ قوه روشن نمیکنن باادب بااخلاق اسلامی .
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    ناشناس 13:01 يك دفعه بگو با زنا موافقم و بس
  • اهوازي ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    اگر اخذ ماليات درست شود توزيع عادلانه ثروت انجام ميگيرد و شرايط اشتغال پايدار و ازدواج فراهم ميگردد.
  • یک زن ایرانی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    توهرآیینی عشق حرف اول رومیزنه اما بستگی داره چطورمعنیش کنی ازنظربوالهوس عشق رسیدن به معشوق وکام دل گرفتن وراحت جسم است اما ازنظر اهل دل عشق رسیدن به معشوق وراحت جان وآرامش روح است وبالاترین عشق رسیدن به قرب الهیست که کارهرکسی نیست تا برمن خودفائق آید .
  • محمد ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    چند درصد از پدرها حاضرند رضایت خودشون رو برای این موضوع به دخترانشون بدند؟؟؟
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    صیغه و 4 تا زن گرفتن اینها فرهنگ عربی است صیغه در فرهنگ ایرانی جایی ندارد همانگونه که 4 زنی هیچ جایی در فرهنگ ایرانی ندارد
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    صلیغه..! ؟
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    حاظر..! ؟؟
  • ناشناس ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    در اسلام احكام كنيز و غلام و.... وجود دارد پس بازار خريد و فروش كنيز و غلام را هم راه اندازي كنيد.يا همه اسلام را اجرا كنيد يا اينكه براي ارضا هوس خود پشت اسلام عزيز پنهان نشويد.اسلام دل بخواهي كه نميشود.
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    زن ازاد است وملک کسی نیست که نظر دهد ما هم شهوت داریم وازدواج موقت انسان را جری نمیکند وبا یک نفر است ولی فساد 4تا دوست یه ..... وکسافت کاری
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    نفهم فرهنگ فرهنگ نکن من 10زن می خوام نباشه به زنت چشم می دوزد درود بر صیغه
  • ناشناس ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    اگر صيغه كردن مانند حج و نماز و روزه و .... بخشي از اسلام است و مومنين احكامي مانند نماز را در خانه و خانواده فرهنگ سازي ميكنند پس صيغه را كه آن هم داراي حكم شرعي و ثواب است را از خانه و خانواده فرهنگ سازي كنند.
  • يك جوان شهرستاني ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    خدا نابود كنه اين تهران را كه همه بدبختي ها و مسائلش را به همه شهرهاي كشور منتشر ميكند.
  • طرفدار حق ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    جناب بي طرف لطفا براي خدا پرانتز نگذاريد
  • دنیا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    اشتباها مثبت را علامت زدم با سواد کمی احکام و رسله های موجود را مطالعه کنی بد نیست عده وجود دارد جهت اطلاع
  • محمد22 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    به نظر من يه دوره احكام آموزي فشرده براي كل ايران به صورت اجباري لازمه اونم اجبار درحد مر گ__________!!! شوخي كردم !!!! آقا چقدر بي اطلاع از احكام زياد داريم آقايون و خانم هايي كه در مورد اسلام و احكام و اين چيزا نظر منفي دارين يكم رساله مرجع تقليد بخونين البته خيلي ها ميگن ما توي اين مسائل تقليد نمي كنيم چون تقليد كار ...... هستش و ما خودمون عقل و درك داريم و خوب و بد رو تشخيص مي ديم و ..... حالا معلوم شد لازمه يك متخصصي باشه يك نظر تخصص بده بقيه هم حرفش رو گوش بدن و بدون چون و چرا اجرا كنن !!!! همون طور كه حضرت امام خامنه اي دستورات پزشك متخصص رو به عنوان يك متخصص دين شناس و مجتهد اجرا كردن اون پزشك محترم هم براي اجراي احكام، دستورات همين متخصص دين رو اجرا مي كنه تقليد از يك متخصص كار عاقلانه و صحيحيه!!!! اون دوستاني كه ميگن رساله گرونه و وسعمون نمي رسه انواع نسخه هاي ديجيتالش از اندرويد و پي دي اف و جاوا و كتاب الكترونيك و.... هست يه سرچ اينترنتي مي خواد نباشيم از اونايي كه سعدي عليه الرحمه در موردشون گفته چندين چراغ دارند و بي راهه مي روند بگذار تا بي افتند و بينند سزاي خويش ياد فيلم پايتخت 3 افتادم كه نقي معمولي برخلاف نظر متخصص براي خونه اش ستون نذاشت و خونه اش آوار شد مطلبش خيلي بيراه نبود اتفاقا خيلي هم باراه بود!!!! مشرق نيم ساعت نشستم نوشتم جون هركي دوس داري منتشر كن !!!!
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق خیلی اطلاعات مردم از ازدواج موقت کمه فکر میکنن هر ساعت میشه یکی رو صیغه کرد ای کاش چند تا مقاله کامل تهیه کنی که درک مردم از ازدواج موقت بالا بره اونو با زنا یکی نکنن
  • ناشناس ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    پرانتزها را ft 'گذاشته است.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    توی که از ازدواج موقت اطلاع نداری شرایطش رو هم نمی دونی حرف مفت نزن
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 1
    خانم ایرانی قرآن و سیره ی اهل بیت با هم چراغ هدایت ما هستن ما برای فهم قرآن به اهل بیت احتیاج داریم قرآن کلیات رو گفته نه جزئیات
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    مثالي كه زدید صیغه نیست. زن اگر یائسه نباشد، باید بعد از هر ازدواج موقت عده نگاه دارد. بنابراین نمی تواند پشت سرهم ازدواج نماید. در رابطه با فحشا هم همین پرسشها مطرح است. آیا جامعه پذیرای فحشا و زنا می باشد یا نه؟
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    در جواب یک زن ایرانی : متعه اجباری نیست پس لازم نیست اینقدر عصبانی بشین اگر کسی توان غلبه بر شهوتشو نداشت امکان ازدواج دائم نداشت چی کار کنه ؟ اگر این فرد روابط نامشروع و خودارضایی رو انتخاب کنه خوبه ؟ چرا جلوی حلال خدا رو بگیریم ؟
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    در جواب ناشناس 8: 54 در کنار هر قانونی اسلام توصیه های اخلاقی داره که عمل به اون ها ضروریه و مانع بروز اینجور مشکلات میشه ضمن اینکه از هر قانون خوبی میشه سوء استفاده کرد اما این دلیل نمیشه قانون رو کلا برداشت محمد بن شمعون گفت: امام كاظم(ع) به بعضی از یارانش نوشتند:زیاده روی در متعه نكنید و برای برپایی سنت پیامبر(ص) عمل كنید و آن كار شما را از همسران خود بازندارند كه باعث عصبانی شدن آنها گردد و آنها در اثر عصبانیت حق را انكار كنند و بر ما كه شما را بر آن كار داشته ایم نفرین كرده و لعنت بفرستند.(و باعث كفر و ارتداد آنها شوید)
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    این رسانه ها ام تا یکی یه کلام میگه سریع اتهام زنی ها شروع میشه.سریعا چند تا چیز میبندن بهش و فردا ام صاحب رسانه رو به دلیل همین حرفاش اعدام میکنند و پس فردا رسانه ام تعطیل میکنن.مملکت عجیبی داریم.همه از ترس دولت باید لال شوند
  • محمد ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق این قانون در ایران اجرا شدنی نیست.در کشوری که رابطه پنهانی و دوست پسر و دوست دختر داشتن نماد روشنفکریه.با این که خانواده ها هم میدونن.خواهید دید فحشا که روز به روز در کشور در حال زبانه کشیدنه و روزی میرسه که مهارش قابل کنترل نخواهد شد. ما که به ازدواج فکر نمیکنیم.چه داءم چه موقت.... یعنی نمیتونیم فکر کنیم.خدا عاقبت هممونو ختم به خیر کنه.
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    عجب حالی میده خوندن این کامنت ها.
  • فاطمه ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 1
    مرز در عقل و جنون باریک است. کفر و ایمان چه به هم نزدیک است. مرز بین اضطرار و هوس چگونه تشخیص داده می شود؟؟؟؟؟
  • خداکرم الهیاری ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    1 1
    از نظر من ازدواج موقت همان فحشاست و تمام توجیهات در تقدیس آن چیزی جز کلاه شرعی نیستند. ضمنا اگر عشقی در بین دو طرف نباشد چه خطبه عقد جاری شده باشد و چه نشده باشد رابطه جنسی آنها فحشا به حساب می آید.
  • رضا ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1 0
    متاسفم نمیدونستم نظرم براتون ارزش نداره که نزاشتید و الا نظر نمیدادم
  • حمید IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام‌ امور شرعی رو دقیق یاد بدهید خواهشا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس